Élő bekezdés, élő történet

  • Szint: A1-C1
  • Idő: 20-25′
  • Előkészületek: egy jó szöveg választása, mondatok kártyára nyomtatása/írása

  1. Élő bekezdés:

Az óránk előtt válasszunk egy rövid bekezdést vagy szöveget, lehetőleg olyat, amihez van hanganyagunk is. A szöveg lehet hasonló egy már korábban megismerthez, de ne legyen ugyanaz. Készítsünk A4-es méretű kártyákat. Annyit, ahány fős csapatokat szeretnénk alkotni. Minden kártyára nyomtassuk/írjuk rá a szöveg egy-két mondatát.

Az órán alkossunk csapatokat, minden tanuló kapjon legalább egy kártyát. A csapat feladata, hogy megjósolja, hogyan néz ki a bekezdés. Állítsák magukat a szerintük helyes sorrendbe kezünkben a kártyákkal. Ahhoz, hogy ezt meg tudják oldani,  minden kis részletre oda kell figyelniük, ami a mondatokban található.

Miután elkészültek, hallgassuk meg, olvassuk fel a szöveget. Az a csapat nyer, aki eltalálta a sorrendet, illetve, aki korábban készült el a helyes sorrenddel.

2. Élő történet:

Az élő bekezdéshez hasonlóan hosszabb szövegekkel is dolgozhatunk, de ha még izgalmasabbá szeretnénk tenni a játékot, akkor válasszunk ki annyi történetet, ahány csapatot szeretnénk alkotni az órán.

Ebben a játékban a csapatok ismerik a saját történetük bekezdéseinek sorrendjét, a másik csapat azonban semmit nem tud róla.

  • 1.változat:
    • A csapatok megkapják a saját történetüket.
    • Ha kicsikkel dolgozunk, adjuk házi feladatnak, hogy készítsenek rajzot arról a bekezdésről, amit a történetből kapnak. A nagyobbak az órán gyorsan lerajzolhatják a saját részletüket.
    • Az első csapatból egy ember olvassa fel a történetet, a másik csapat tagjai pedig állítsák sorrendbe az első csapatban lévő gyerekeket a rajzaikkal a kezükben.
    • Ha sikerül kitalálni a helyes sorrendet, a második csapat pontot kap.
    • Ezután a másik csapaton a sor.
  • 2. változat:
    • A csapatok megkapják a saját történetüket.
    • Ha kicsikkel dolgozunk adjuk házi feladatnak, hogy készítsenek rajzot arról a bekezdésről, amit a történetből kapnak. A nagyobbak az órán gyorsan lerajzolhatják a saját részletüket.
    • Az első csapat tagjai álljanak a történetüknek megfelő sorrendbe a képekkel a kezükben.
    • A másik csapat feladata, hogy elmesélje a történetet. Az első csapat tagjai nem segíthetnek.
    • Ezután cseréljenek.
    • Az a csapat nyer, akinek a története a legközelebb volt az eredeti történethez.
Készült a britishcouncil.org ötlete alapján.
Megosztás: